23 Şubat 2012 Perşembe

Gunun Konusu: Zaanse Schans


Fotoğraflar: Ipek Demir
Zaanse Schans! İsmini söylemeyi bir türlü beceremediğim yer! Burada, Hollanda denilence akla gelen, değirmenleri görebiliyor, hatta içlerine girebiliyorsunuz. Ben de tabii ki, girdim! (Herşeyi illa göreceğim ya!) Bir boya değirmeniydi. Kısaca geçmişi hakkında bilgi aldıktan sonra, değirmene tırmandım! Tırmanırken, aşağı inemeyeceğimi çoktan anlamıştım ama arkamda bir kuyruk olduğu için yarı yoldan geri dönemedim. Arkadaşımla merdiveni tırmanıp, kuşbaşı fotoğraflarımızı çektik. Ancak, sonrası tam bir kabustu! Merdivenin başında donup kaldım. Tabii ki, arkamda yine bir kuyruk! Ben diyorum, "Amca, ben buradan ancak iki senede inerim, siz buyurun önden..", adamlar o kadar kibar ki, "Olsun, bekleriz!" diyorlar. Israr ediyorum, "Ya inin siz!", tabii içimden, "inseneeee beeeee!" diye söyleniyorum ama amca ısrarcı, "Acele etme, inersin, yavaş yavaş," diyor. Artık, kibarlığından mı, yoksa o da mı korkuyor, önden kurban beni göndermeye çalışıyor, artık bilemiyorum! Neyse, bu gibi durumlarda, hemen dine imana gelirim:) Bildiğim duaları sıralayıp, geri geri bir adım atıyorum ama olacak gibi değil, bacaklarım öyle bir titriyor ki, zavallı arkadaşım kendisi mi insin, bana mı dil döksün bilemiyor. Sonra, sihirli kelimeyi söylüyor, "Hadi, inelim, aşağıda sana ödül sigarası vereceğim!", bu biraz etkili oluyor. Arkamdaki, (artık önümdeler, ne de olsa geri geri iniyoruz) milletin poposuna baka baka aşağı inmeyi başarıyorum. Yükseklik korkunuz falan varsa, sakın o değirmenlere çıkayım demeyin, insan aşağı inene kadar on yıl yaşlanıyor! Dimdik bir merdiven, birazcık bir açısı bile yok! "Bir daha tövbe, böyle yerlere çıkmam," diyorum! (büyük konuşmuşum, bir hafta sonra aynı hatayı başka bir yerde yine yaptım!) Neyse,  sağ salim aşağıindikten sonra, bir sigara yakıp, yaşadığıma şükrediyorum, insan bir tehlikeden paçayı yırttığını hissettiğinde, hani büyük bir rahatlama hisseder ya, işte aynen o huşu içinde Zaanse Schans'ı gezmeye devam ediyorum. Takunya fabrikası falan bana muhteşem geliyor! Meşhur Hollanda takunyalarının nasıl yapıldığını öğreniyoruz, biraz alışveriş yapıp, bol bol peynir tattıktan sonra (tatmayı aştık, resmen koca tabağı yedik) Purmerend'e geri dönüyoruz.

Zaanse Schans- try saying it:) I still can't! Zaanse Schans is a neighbourhood of Zaandem. Very cute place with well-preserved windmills. You can visit those mills by paying 3 Euros. So, did I! At first, everything was fine, I got some information about the mill, took a look around, and enjoyed it. But, then I learned that I had to climb the stairs to complete the tour. It was too late to turn back as there was a long line behind me! So, I climbed! Took some pictures at the top of the mill, waved to my friends waiting outside, giggled some with my friend. Then, the inevitable moment came! I had to go down! I turned to people behind me and said, "Imm, well, immm, why don't you go first, 'cause it will take some time for me...," but damn, they were too polite to say, "It's ok, take your time..." Inside me, I was saying, "Just, go first, and stop being soooo polite!" So, I started saying all the prayers I knew, and went down with my friend's help who kept saying, "I'll give you a cigarette when we get down!"  While watching the butts of the people in front of me (cause we were going backwards), I went down and sweared that I would never climb again! (talked big, cause I did the same mistake again a week after) When my feet were on the ground, I was the happiest person on earth. Relieved, I smoked a cigarette, and thanked God that I was alive. Then with a cheerful attitude, I made some shopping and tried some cheese (actually, ate the whole plate) and turned back to Purmerend:)



3 yorum:

sevgi dedi ki...

siz gezi yazısı yazıyor musunuz bi yerde?

ipex dedi ki...

Hayır, yazmıyorum... Yazmalı mıyım? Yazmamalı mıyım:)

sevgi dedi ki...

yazmalısınız