23 Şubat 2012 Perşembe

Hollanda'da ne yedik, ne içtik-what did we eat and drink in Holland?

Hollanda'da bol bol deniz ürünleri yedik. Purmerend'den otobüse binip, Amsterdam'a gidiyorduk. Ulaşım için ov-chipkaartlarımızı ilk günden edindik, tabii ki:) www.ov-chipkaart.nl Bu kart sayesinde Hollanda'da istediğimiz yere gittik. Şehirlerarasında kullanılabilen bir kart. Otobüs, tranvayda geçiyor. Yalnız inerken ve binerken kartı okutmanız gerekiyor. İnerken size "tot ziens!" demezse, anlayın ki binerken okutmamışsınız. Bu biraz stres yaratıyor. "Ay binerken okutmuş muydum, okutmadıysam şimdi okutursam çok yazacak," gibi:) Bu yüzden kartı bir boynumuza asmadığımız kaldı:) Neyse, Amsterdam'da inip, Albert Heijn'ın oradaki her gün açık olan pazara gidip, günlük nevalemizi alıyorduk. Aşağıda önce ve sonraları görülüyor.
İçeceklere gelince; nereden başlasam bilemiyorum. Bira konusunda uzmanlaştım diyebilirim. en meşhur biraları bilindiği gibi Heineken ama ona sıra bile gelmedi. Müzesine gittiğimizde, ayıp olmasın diye ikram edilenlerden içtik tabii ki:) Aşağıdaki eski Heineken kupası müzede çektiğim bir fotoğraf. Benim favorim Kriek denilen biraydı. Bir sürü çeşidi var, ama benim favorim kirazlı olan. Onu içip durdum. Bira konusunda uzman olan arkadaşlar, Duvel, Murphy's, Leffe, vs ne bulurlarsa içtiler.
We mostly ate sea food in Holland. We were staying in Purmerend, and going to Amsterdam by bus (ov-chipkaart's came in handy for that. You can travel everywhere in Holland with that card. But, don't forget to swipe the card when you get on and off the bus. Otherwise, it charges double!
And the drinks; beer of course! I loved Kriek! I am not a beer fan but this thing tastes way better than beer (for me of course, some people don't count it as beer; like my friends who drank Duvel, Murphy's, Leffe and others ALL THE TIME!





3 yorum:

PAPİŞ STYLE dedi ki...

Ooohh sefan olsun İpekcim. Afiyet şeker olmuş:)) Resimleri daha büyük koysana.Sevgiler..

ipex dedi ki...

Kocaman kocaman olmasın diye küçülttüm, üzerine basınca büyüyor, ama daha büyük daha iyi diyorsan, öyle yapayım şeker:)

sevgi dedi ki...

ben resimleri üzerine basınca büyük gördüm