24 Şubat 2012 Cuma

gunun konusu: moda kurbanları/ fashion victims

Şimdi... dediğim gibi, benim öyle belli bir konum yok. Gezi yazılarıyla başladım ama bir baktım moda sayfamda yazdığım küçücük yazı en az gezi yazılarım kadar okunmuş. Madem öyle, biraz modadan bahsedelim...
Öyle, ben bir ikoncanım iddiam falan yok. Ama kıyafetleri, çantaları ve her kadın gibi ayakkabıları çok severim. Hoşuma giden bir şeyi de, mutlaka alırım. Alamazsam uykularıma girer:) Rüyamda, almak istediğim ayakkabıyı sabaha kadar gördüğüm çok olmuştur. Tabii, bu rüyayı bazıları, "rüyada ayakkabı görmek sıkıntıdır, " olarak yorumlayabilir. Ama benim rüyalarımın sıkıntıyla bir ilgisi yok. Tamamıyla, kafayı "o" ayakkabıya takmakla ilgili! Neyse, bazen hayalimde bir ayakkabı canlandırırım ve çıkıp onu ararım ve bir şekilde de bulurum. ( Ne de olsa bir ayakkabı tasarımcısı değilim, hayal gücüm sınırlı). Ama çıkıp da, bir UGG peşinde koşmam. "Mutlaka, bir UGG sahibi olmalıyım," tuzağına hiç düşmedim hiç. Bu kadar iğrenç bir ayakkabıyı da alıp ayağına giyen bir kadının zevkinden şüphe ederim. Özellikle de, moda işiyle uğraşıyorsa. Yani, moda editörü, moda bloğu yazarı, moda vs. si olduğunu söyleyip, bir kıyafetin altına UGG giyiyorsa, o kadın bence "giyinmekten" anlamıyordur. Sırf, bir şey moda, ya da marka diye giyinen kadınları bazen üzülerek izliyorum. Mesela, bu kış, herkes tayt üzerine uzun çizme giyiyor, moda ya! Ama olmuyorrrrrrrrrrrrr! Bacaklarınız topluysa, giymeyin! Şart değil! Ve bir de koluna her Louis Vuitton takan kendini güzel giyiniyor sanıyor. Tamam, her kadın bir Louis Vuitton'u olsun ister, buna bir diyeceğim yok ama Louis Vuitton'unuz olunca "şık" kadın olmuyorsunuz. Bir de, herkes Eda Taşpınar havasında. Abuk sabuk giyinince, bir "tarz" yarattıklarını düşünüyorlar, şalvar pantolonlar, altına tuhaf ayakkabılar. Bu hatalara düşen öyle çok ki... Bazen, içlerinden birine "Sen ne yaptın?" diyesim geliyor... Şık olmak çok zor değil, her kadının dolabında bulunması gereken birkaç parça kıyafetle şık olunabilir. Bir siyah elbise, düz beyaz bir gömlek (ki erkekler bunu her zaman çok seksi bulur!), iyi kesimli bir kot pantolon, bunlar insanı her zaman kurtarır. Ama herkes bir "look" peşinde. Bu "look" kelimesi de yeni girdi günlük konuşmalarımıza. Bugün Ne Giysem adlı programın etkisi büyük tabii ki! Kendileri şıklığın ş'sinden anlamayan tipler, Türkiye'nin en şık kadınını seçiyorlar! Sonuç; Valide Sultan kılıklı bir kadın birinci, türbe gibi sarılıp sarmalanmış kapalı bir hanım ikinci! Kapalı kadınlar da şık olabilir. Ona bir şey demiyorum. Ama seçilen tipler gerçekten bir faciaydı! Kabul edelim ki, Türk kadını nasıl şık olunur pek bilmiyor. Kendisini markayla donattığında şık olduğunu sanan Türk kadını, önce vücudunu tanımalı ve ondan sonra giyinmeli diye düşünüyorum.
Sokakta böyle çok kadın görüyorum; UGG botlar! Üzerine bol gelen giysiler, ya da oradan buradan çıkan ekler... Kötü... Olmamış! Kısaca, "bizimle değilsin!"
I see lots of women with that "look!!!" around, and I think they are fashion victims! What do you think?
I am sooooo sleepy now, so the English translation will be here tomorrow!

So, as promised, here's the English version:)
I've checked the statistics of my blog and seen that "fashion" always gets the attention. So, I've decided to write about it more. I am not saying that I am a fashion icon or something but I know what is "elegant and posh"! And UGG is not! Can't help but wonder, if it wasn't so expensive and so popular, would women still wear them? Think about it, if you'd seen it in a market for 10 Euros would you still buy them? Would you still like to be seen looking like a bear? I guess, not! So, to me, a woman who knows something about "style" would never and ever wear them! Never! They don't look nice, they don't flatter you in any way, and trust me, men hate them!
And Louis Vuitton bags! OK, every woman wants to have one, BUT having one would NOT make you stylish! So, don't you ever think you'd look "great" just because you have a Louis Vuitton. If you wear a legging on your chubby legs and have the latest Louis Vuitton bag, still you are a fashion victim!
There are simple clothes that save a woman; like, a little black dress, a white t-shirt/ shirt (needless to say, men find them very sexy), a jean with a nice cut! They always work and save the day!
Having said all I wanted to say, let me add this; please don't be a fashion victim just for the sake of wearing a famous brand! Pleaseeeeeee:)

7 yorum:

PAPİŞ STYLE dedi ki...

Ne de doğru yazmışsın. Eline sağlık. Ugg botları sevmedim, sevemedim gitti ve ona sahip olmayanlardanım:))

ipex dedi ki...

Buna hiç şüphem olmadı zaten, ayakkabı zevkin ortada:)

Adsız dedi ki...

Çoook güzel olmuş çok eğlendim okurken

sevgi dedi ki...

ben de çok beğendim, dergi okur gibi okudum valla

ipex dedi ki...

Tesekkur ederim:)

Kibrit Kutusu dedi ki...

evet bencede ve şu UGG'lar ile ilgili yapılan zekice yorumu çok beğeniyorum;UGG:Ulan Gına Geldi!.Çok haklı noktalara en iyi yöntemle cevap vermişsin.Malesef Türkiye'de takımlar ve markalar en birincil kimlik tercihleri oluyor!Ellerine sağlık,yazılarını keyifle okuyorum.

ipex dedi ki...

:))) UGG'ın açılımına bayıldım:)))